Skip to main content

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over diverse onderwerpen.

Gaat het thuis niet meer en wilt u weten welke zorg WZH u kan bieden?

Met alle wijzigingen in de zorg is het soms lastig te bepalen wat voor zorg er mogelijk is. WZH Klantbemiddeling Centraal geeft hierover graag informatie en advies.

Wilt u een rondleiding of bezichtiging?

Geheel vrijblijvend kunt u onze inloopochtenden of -avonden bezoeken. Tijdens een inloopmoment kunt u de sfeer proeven van het betreffende woonzorgcentrum. Onze klantbemiddelaar geeft een rondleiding en u kunt uw vragen over bijvoorbeeld de wachtlijst stellen. Bekijk de data van alle inloopmomenten. Uiteraard kunt u via WZH Klantbemiddeling Centraal ook een afspraak maken voor een individuele rondleiding.

Hoe komt u in aanmerking voor een Garantwoning?

Of u in aanmerking komt voor een Garantwoning van WZH, is afhankelijk van uw inkomen en uw zorgvraag. Informatie over onze verschillende Garantwoningen vindt u hier. WZH Klantbemiddeling Centraal kan verdere informatie verstrekken en u een aanmeldset sturen.

Staat u op de wachtlijst van één van onze woonzorgcentra?

Dan kunt u contact opnemen met de klantbemiddelaar van het betreffende woonzorgcentrum. Mocht u de klantbemiddelaar niet direct kunnen bereiken, dan kunt u uiteraard contact opnemen met WZH Klantbemiddeling Centraal voor het plannen van een terugbelverzoek.

Hebt u vragen over de eigen bijdrage?

U kunt op de website van het CAK alles lezen over uw eigen bijdrage voor het verblijf in een instelling. U kunt ook bellen naar het CAK via telefoonnummer: 0800 0087.

Hebt u vragen over uw inschrijving bij en het doorgeven van uw verhuizing (postadres) aan uw nieuwe gemeente?

Als u bij WZH komt wonen, dient u dit door te geven aan de gemeente waarin u gaat wonen (verhuisbericht). Als u dit niet doet, kan dit nadelige gevolgen hebben voor o.a. het aanvragen van voorzieningen bij de gemeente. Voor verdere informatie kunt u terecht op de website van de gemeente waarin u gaat wonen. Onze klantbemiddelaar kan u eventueel ondersteunen bij vragen.

Waar kunt u terecht met vragen over faciliteiten en vragen over het betalen van een rekening?

Het Servicepunt van het woonzorgcentrum waar u bent opgenomen kan u verder helpen met uw vraag. Zij vertellen u bij wie u terecht kunt met deze vraag. Tevens heeft u van ons bij opname een gids ontvangen over onze producten en diensten.

Hebt u een verklaring nodig ter bevestiging van uw opname in een WZH woonzorgcentrum?

Bij opname heeft u een zorgleveringsovereenkomst gekregen. Dit is uw bewijs van opname.

Wat is de zorgleveringsovereenkomst precies?

Als u zorg ontvangt van WZH, wordt er een zorgleveringsovereenkomst (ZLO) door WZH met u afgesloten. In de zorgleveringsovereenkomst staat beschreven welke soort zorg u ontvangt (bijvoorbeeld zorg thuis of intramurale zorg in het verpleeghuis). Bij de zorgleveringsovereenkomst behoort het boekje algemene voorwaarden voor zorg met of zonder verblijf van Actiz. In deze voorwaarden zijn de rechten en plichten van zowel de zorgaanbieder als de cliënt beschreven.

Ik zoek werk, een stageplaats of vrijwilligerswerk

Bel met onze adviseurs Werving & Selectie via 070 756 10 30, stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of kijk op werken bij WZH.

Hebt u uw antwoord niet gevonden? Neem contact op met de WZH Klantbemiddeling Centraal via telefoonnummer: 070 756 16 00. WZH Klantbemiddeling Centraal is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.